يروزي پرتغال و شکست فرانسه در پلي‌آف


با پيروزي پرتغال و شکست فرانسه دور رفت مرحله پلي‌اف رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل به پايان رسيد.


 

دور رفت مرحله پلي‌اف رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل با برگزاري 4 ديدار در قاره اروپا به پايان رسيد.

پرتغال و سوئد حساس‌ترين ديدار اين مرحله را برگزار کردند که اين ديدار در پايان با برتري يک بر صفر پرتغال به پايان رسيد.

هر چند پرتغال بازي را بهتر شروع کرد اما هر دو تيم در نيمه نخست به يک اندازه موقعيت داشتند که نتوانستند به گل برسند.ضربه ايستگاهي کالستروم سوئذي خطرناک ترين موقعيت نيمه نخست بود که سوئدي‌ها از دست دادند.

هلدرپوستيگا و کريستيانو رونالدو نيز چند بار در نيمه نخست مي توانستند پرتغال را جلو بيندازند که موفق نبودند. پرتغالي‌ها در نيمه دوم روي دروازه حريف خيمه زدند اما هيچ کدام از فرصت‌هاي اين تيم به اندازه کافي زهردار نبود که دروازه سوئد را باز کند اما در دقيقه 81 کريستيانو رونالدو با ضربه سر موفق شد در اين ديدار هم گلزني کند و تيمش را به يک پيروزي با ارزش برساند.

ايسلند و کرواسي در ديگر ديدار به مصاف هم رفتند که اين ديدار در پايان با تساوي بدون گل به پايان رسيد. به اين ترتيب کرواسي شانس اين را دارد که با يک پيروزي در بازي برگشت در خانه، جواز صعود به جام جهاني 2014 را بدست آورد.

يونان در ديگر ديدار موفق شد در خانه با نتيجه 3 بر يک روماني را شکست دهد و در آستانه صعود به جام جهاني قرار گيرد. کنستانتينوس ميتروگلو (2 بار) و ديميتريس سالپيلگيديس براي يونان و بوبان استانکو تک گل روماني را به ثمر رساند.

اوکراين نيز در خانه به ديدار فرانسه رفت که اين ديدار در پايان با برتري 2 بر صفر اوکراين پايان رسيد تا فرانسه قهرمان جام 1998 در آستانه حذف از جام جهاني قرار گيرد. در اين ديدار ابتدا رومن زوزوليا موفق شد اوکراين را جلو بيندازد اما اين پايان کار نبود و آندره يارمولنکو موفق شد گل دوم را نيز از روي نقطه پنالتي به ثمر برساند تا اين ديدار در پايان با برتري 2 بر صفر اوکراين به پايان برسد.

تابلو نتايج:

ايسلند صفر – کرواسي صفر

پرتغال يک - سوئد صفر

يونان 3 – روماني يک

اوکراين 2- فرانسه صفر

بازي‌هاي برگشت اين مرحله سه‌شنبه هفته آينده برگزار مي‌شود و تکليف چهار تيم باقي مانده از اروپا براي صعود به جام جهاني مشخص خواهد شد.

 

 



تاريخ : یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, | 15:33 | نویسنده : Ali akbari |

 

نيجريه با غلبه بر اتيوپي مسافر برزيل شد


تيم ملي فوتبال نيجريه به جام جهاني 2014 برزيل صعود کرد.


 

 در نخستين ديدار از دور برگشت مرحله سوم مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در قاره آفريقا، تيم فوتبال نيجريه در حالي از اتيوپي ميزباني مي‌کرد که در ديدار رفت با نتيجه 2 بر يک به پيروزي رسيده بود.

نيجريه در اين ديدار نيز با نتيجه 2 بر صفر به پيروزي رسيد تا در مجموع با نتيجه 4 بر يک به عنوان نخستين تيم آفريقايي به جام جهاني برزيل صعود کند.

موسس در دقيقه 20 از روي نقطه پنالتي و اوبينا 82 براي نيجريه گلزني کردند.

 

 



تاريخ : یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, | 15:32 | نویسنده : Ali akbari |

 

اران دروگبا هم به جام جهاني صعود کردند


تيم ملي فوتبال ساحل عاج به جام جهاني 2014 برزيل صعود کرد.


 

در دور برگشت از مرحله سوم و پلي‌آف جام جهاني 2014 برزيل در قاره آفريقا تيم فوتبال سنگال در خانه با نتيجه تساوي يک بر يک به پايان رسيد اما با توجه به ديدار رفت دو تيم که با نتيجه 3 بر يک به سود ساحل عاج خاتمه يافته بود، ياران دروگبا در مجموع موفق به شکست 4 بر 2 حريف خود شدند و جواز حضور در مرحله نهايي جام جهاني برزيل را کسب کردند.

ساحل عاج پس از نيجريه دومين تيم آفريقايي است که به جام جهاني برزيل راه مي‌يابد.

 

 



تاريخ : یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, | 15:32 | نویسنده : Ali akbari |

 

گودرزي وزير ورزش و جوانان شد


محمود گودرزي به عنوان چهارمين وزير ورزش و جوانان توانست از مجلس رأي اعتماد بگيرد.


 

نمايندگان با199 راي موافق،‌44 راي مخالف و 24 راي ممتنع از مجموع 267 نماينده حاضر به محمود گودرزي براي تصدي به وزارت ورزش و جوانان راي اعتماد دادند.

در جلسه علني صبح امروز حسن روحاني رييس جمهور در سخناني از چهارمين وزير پيشنهادي ورزش و جوانان دفاع کرد و پس از آن فتح‌الله حسيني،‌قسيم عثماني، سيدمهدي موسوي‌نژاد و حسين گروسي به عنوان موافق و همچنين علي ايرانپور و کريمي قدوسي به عنوان مخالف وزير پيشنهادي ورزش و جوانان سخنراني کردند.

محمود گودرزي نيز از برنامه‌هاي خود براي تصدي وزارت ورزش و جوانان در جلسه علني امروز دفاع کرد. نهايتا نمايندگان به چهارمين وزير پيشنهادي دولت يازدهم براي وزارتخانه ورزش و جوانان راي اعتماد دادند و بعد از گذشت سه ماه از آغاز دولت تکليف کرسي وزارت ورزش و جوانان را در دولت مشخص کردند.

پيش از اين مسعود سلطاني‌فر، سيدرضا صالحي اميري‌ و نصرالله سجادي به عنوان وزراي پيشنهادي ورزش و جوانان موفق به کسب راي اعتماد از مجلس نشده بودند.
ن


تاريخ : یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, | 15:31 | نویسنده : Ali akbari |

 

گل‌محمدي از مربيگري نفت کناره‌گيري کرد


يحيي گل‌محمدي پس از جلسه‌اي با مسئولان باشگاه نفت تهران از اين تيم جدا شد.


 

به گزارش فارس،اختلاف‌نظر بين مسئولان باشگاه نفت و يحيي گل‌محمدي در نيم‌فصل اول چندين بار ديده شده است. از همين رو اين اختلاف‌نظر اين روزها بالا گرفت تا حدي که گل‌محمدي در جلسه‌اي با مسئولان باشگاه نفت شرکت کرد و با توجه به مسائلي که در اين جلسه پيش آمد از مربيگري نفت تهران رسما کناره‌گيري کرد.

دليل اصلي اين کناره‌گيري هنور نامشخص است،‌ اما گفته مي‌شود دليل اين کناره‌گيري اختلاف‌نظر بر سر انتقال سوشا مکاني به فولاد و رضا نوروزي است. مسئولان نفت تاکيد زيادي داشتند تا گل‌محمدي بايد از مکاني و رضا نوروزي در ترکيب اصلي تيمش در نيم‌فصل دوم استفاده کند اما او اعلام کرده طبق سياست‌هاي خودش و کادر فني ترکيبش را مي‌چيند.

 



تاريخ : یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, | 15:28 | نویسنده : Ali akbari |

Only JPG, PNG or GIF files are allowe



تاريخ : دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, | 14:30 | نویسنده : Ali akbari |