ليگ برتر جام خليج فارس

تيم بازيها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتياز
1 فولاد 5 4 0 1 6 3 3 12
2 استقلال 5 4 0 1 10 6 4 11 (1-)
3 نفت تهران 5 3 1 1 9 6 3 10
4 پرسپوليس 5 3 1 1 4 1 3 10
5 تراکتورسازي 5 2 2 1 6 4 2 8
6 سپاهان 5 2 1 2 6 5 1 7
7 صباي قم 5 2 1 2 5 5 0 7
8 گسترش فولاد 5 1 3 1 7 6 1 6
9 راه‌آهن سورينت 5 1 2 2 4 3 1 5
10 استقلال خوزستان 5 1 2 2 6 7 1- 5
11 سايپا 5 1 3 1 2 4 2- 5 (1-)
12 ملوان 5 1 2 2 2 3 1- 4 (1-)
13 مس 5 0 4 1 1 3 2- 4
14 داماش گيلان 5 0 3 2 4 7 3- 3
15 ذوب آهن 5 0 3 2 2 6 4- 3
16



تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, | 12:43 | نویسنده : Ali akbari |

روني: براي آمادگي کامل بايد بيشتر بازي کنم


مهاجم منچستريونايتد اعلام کرد براي رسيدن به فرم ايده‌‌آل بايد در بازي‌هاي بيشتري به ميدان برود.


وين روني که بيشتر تمرين‌هاي پيش فصل تيمش را از دست داده بود، در ديدار دوستانه تيم ملي فوتبال انگليس مقابل اسکاتلند که به برتري سه بر دو انگليس انجاميد در ترکيب ثابت قرار داشت ولي در نخستين ديدار منچستريونايتد در فصل جديد مقابل سوانسي روي نيمکت نشست و به عنوان يار جانشين وارد زمين شد.

به گزارش فارس، از زمان حضور وي در زمين، شيوه بازي يونايتدها تغيير کرد و اين بازيکن با دادن دو پاس گل، تاثير زيادي روي پيروزي چهار بر يک تيمش داشت. روني بر اين باور است که تا حدودي توانسته آسيب ديدگي را پشت سر بگذارد ولي هنوز به هوشياري پيشين خود نرسيده است.

«بايد ميزان هوشياري که پيش از آسيب ديدگي داشتم را بازيابي کنم. تمرين‌هاي زيادي در اردوي پيش فصل منچستريونايتد نداشتم زيرا آنها خارج از کشور اردو زده بودند. براي به دست آوردن شادابي گذشته بايد در چندين ديدار ديگر شرکت کنم تا بتوانم به آمادگي بالايي دست يابم.»

مهاجم منچستريونايتد که در طول فصل نقل و انتقال‌‌هاي تابستاني به شدت مورد توجه چلسي قرار داشت از اينکه تابستان را به دليل آسيب ديدگي از دست داده بسيار ناراحت است.

«همواره دوست داريد که تمرين‌هاي پيش فصل را به خوبي سپري کنيد. خيلي مهم است که پيش فصل خوبي داشته باشيد. از اينکه به دليل آسيب ديدگي رباط پا و پس از آن آسيب ديدگي کتف بيشتر تمرين‌هاي پيش فصل را از دست دادم ناراحتم. نااميد کننده است ولي بايد با آن کنار بياييد.»




تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, | 12:42 | نویسنده : Ali akbari |

مورينيو: صحبت درباره وين روني غيراخلاقي است


سرمربي چلسي پس از پيروزي تيمش در هفته نخست ليگ برتر گفت، دوست ندارد نامي از وين روني در نشست خبري بياورد.


چلسي در نخستين بازي فصل خود در ليگ برتر موفق شد با دو گل هال‌سيتي را شکست دهد.

ژوزه مورينيو، سرمربي چلسي پس از پيروزي تيمش گفت: پيروزي شيريني را کسب کرديم. بي‌شک مستحق پيروزي در اين ديدار بوديم. نيمه نخست فوق‌العاده‌ خوب بوديم و توانستيم بازي باکيفيتي را ارائه دهيم. از عملکرد تيمم در اين نيمه کاملا راضي هستم. با اين حال در نيمه دوم مثل نيمه نخست نبوديم و اين هم طبيعي بود زيرا تيم ما اردوي پيش فصل طولاني داشت و بازيکنان هنوز خسته بودند. از عملکرد تيمم در اين ديدار کاملا راضي هستم. در اين ديدار کيفيت بالاي بازي خودمان را نشان داديم. فکر مي‌کنم تيمم در طول 90 دقيقه‌ به طور کامل توپ و ميدان را در اختيار داشت.

آقاي خاص درباره حمايت از خود گفت: اين حمايت‌ها را هيچ وقت فراموش نمي‌کنم. هميشه گفته‌ام هواداران چلسي در قلب من هستند اما از هواداران مي‌خواهم به جاي تشويق من بازيکنان را تشويق کنند. نياز دارم تا هواداران تيمم را حمايت کنند و در طول بازي اسم بازيکنان تيم را صدا بزنند. از بازگشت من به چلسي زمان زيادي مي‌گذرد و به نظرم استقبال هواداران از من کافي است. مي‌دانم که هواداران چلسي مرا دوست دارند. اکنون زمان من است که براي آنها و تيم کار کنم.

ژوزه مورينيو در پاسخ خبرنگاري درباره به خدمت گرفتن وين روني مهاجم ناراضي منچستريونايتد گفت: در حال حاضر هر مهاجمي تيم دارد و متعلق به تيمي است. فکر مي‌کنم نام بردن از بازيکني که متعلق به باشگاه ديگري است غيراخلاقي باشد. اگر بخواهيم پيشنهادي به وين روني بدهيم به طور رسمي اين کار را خواهيم کرد و به هيچ وجه با باشگاه و بازيکنان مورد نظرمان صحبت نخواهيم کرد. تيم ما مثل خيلي‌ از باشگاه‌ها نيست که در فصل نقل‌وانتقالات بخواهيم فشار زيادي روي بازيکن مورد نظر بياوريم تا او را تحت تاثير قرار دهيم. ما مستقيما به باشگاه پيشنهاد خواهيم داد و تا روز پاياني فصل نقل‌وانتقالات تابستاني نيز اين کار را خواهيم کرد.




تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, | 12:41 | نویسنده : Ali akbari |

پيروزي چلسي و تاتنهام در هفته نخست ليگ برتر


تيم‌هاي چلسي و تاتنهام ليگ برتر فوتبال انگليس را با پيروزي آغاز کردند.


به گزارش ورزش سه ، هفته نخست ليگ برتر انگليس امروز با انجام 2 ديدار پيگيري شد .

تاتنهام با گل سولدادو در دقيقه 50 از روي نقطه پنالتي توانست از سد کريستال پالاس بگذرد .

چلسي هم با دو گل توانست هال سيتي را از پيش رويش بردارد . براي شاگردان مورينيو لمپارد و اسکار گلزني کردند .

در جدول رده بندي انگليس منچستر يونايتد با سه امتياز و تفاضل گل بهتر در صدر قرار گرفته است .




تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, | 12:39 | نویسنده : Ali akbari |

بارسلونا ، لوانته را در هم کوبيد


بارسلونا در اولين بازي فصل تازه لاليگا با قدرت لوانته را در هم کوبيد


بارسلونا دفاع از عنوان قهرماني را با پيروزي درخشان هفت بر صفر مقابل لوانته آغاز کرد.



اين اولين برد رسمي تاتا مارتينو با بارسلونا بود. او در اين مسابقه آندرس اينيستا، نيمار و جوردي آلبا را نيمکت‌نشين کرده بود.



تنها کمتر از سه دقيقه طول کشيد تا بارسا به گل اول برسد. پدرو پاسي عالي به سسک فابرگاس داد، او هم به الکسيس سانچس پاس داد و بال شيليايي هم به آساني گل‌زني کرد.



بارسلونا کنترل کامل بازي را در دست داشت و در دقيقه 12 گل دوم را زد. فابرگاس پاسي بلند را با سينه در مسير ليونل مسي قرار داد و اين بازيکن آرژانتيني با همکاري با پدرو گل‌زني کرد.



لوانته به‌ندرت حتي صاحب توپ مي‌شد و در دقيقه 30 گل سوم را هم دريافت کرد. اين بار مسي توپ را از داويد ناوارو ربود و به فابرگاس سپرد. دني آلوز در اين ميان روي توپ تاثيري عالي گذاشت. توپ در نهايت با دفع کيلور ناباس، دروازه‌بان لوانته به آلوز رسيد و او هم با شوتي خوب گل زد.



پدرو دقايقي بعد نام خود را در ميان گل‌زنان ثبت کرد. او پاس آدريانو را گرفت و پس از تک به تک شدن توپ را با ضربه‌اي دقيق به کنج دروازه زد.



بارسلونا در دقيقه 42 به گل پنجم هم رسيد. روي تکل بد پدرو لوپس روي آدريانو بود که داور اعلام پنالتي کرد و مسي گل زد. سپس در دقيقه 44 گل ششم به ثمر رسيد. اين بار روي پاس عمقي عالي مسي بود که چابي با دروازه‌بان تک به تک شد و با ضربه‌اي که با کف پا زد توپ را از بين پاهاي ناباس به گل تبديل کرد.



مردان مارتينو در نيمه دوم با خونسردي بازي را کنترل کردند و چند فرصت خوب هم داشتند، ضمن آن که نيمار و اينيستا هم در اواسط نيمه به بازي رفتند و نمايش خوبي داشتند.



در نهايت پدرو در دقيقه 73 گل آخر بازي را زد. فابرگاس روي پاس فاجعه‌بار مدافع لوانته توپ را گرفت، دروازه‌بان حريف را جا گذاشت و توپ را در فرصتي عالي به پدرو سپرد تا او باز هم گل بزند.




تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, | 12:38 | نویسنده : Ali akbari |


پيروزي رئال مادريد در شب طلايي ايسکو


گلي ديرهنگام از ايسکو اولين برد کارلو آنچلوتي در ليگ را رقم زد.


آنچلوتي در اين مسابقه ايکر کاسياس را روي نيمکت گذاشته بود. او هم ديه‌گو لوپس را در دروازه ترجيح داده بود.

به گزارش سايت گل ، بتيس در تابستان 13 بازيکن جديد خريده بود و چهار چهره جديد در ترکيب اين تيم قرار گرفته بودند.

مادريد بازي را خوب آغاز کرد و در همان دقيقه 2 به گلي رسيد که البته آفسايد بود. مدافع حريف در حالي توپ را وارد دروازه خودي کرد که بازيکنان مادريد موقعيت را در شرايط آفسايد ساخته بودند.

اما خورخه مولينا در دقيقه 14 ميهمان را پيش انداخت. سدريک که با قيمت تنها 1.20 ميليون يورو از نومانسيا خريده شده بود توانست از سرخيو راموس بگذرد و پاسي به محوطه جريمه ارسال کند که مولينا آن را به گل تبديل کرد.

رئال در دقيقه 20 باز هم با ضربه‌اي که مدافعان حريف زدند توپ را به دروازه رساند ولي اين گل به دليل آفسايد ميلي‌متري کريس رونالدو مردود اعلام شد. سرانجام گل رئال در دقيقه 26 به ثمر رسيد. بنزما سانتر زميني ايسکو را از سمت چپ وارد دروازه کرد.

شاگردان په‌په مل در نيمه اول عالي بودند و بارها به سمت دروازه رئال تاختند. يک بار نوسا ايگيبور روي کرنر خوان وردو توپ را به تير دروازه لوپس کوبيد و يک بار هم دني کارواخال که در نيمه اول بسيار سختي کشيد سدريک را در محوطه جريمه هل داد اما داور پنالتي نگرفت.

رئال اما در نيمه دوم به مراتب بهتر شد. رونالدو با ضربه بغل پاي خود تير دروازه حريف را به لرزه درآورد. حملات پياپي اين تيم به نتيجه نمي‌رسيد تا اين که ايسکو در دقيقه 87 توانست سانتر مارسلو را به گل تبديل کند و اولين برد تيمش را رقم بزند.




تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, | 12:34 | نویسنده : Ali akbari |


تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, | 12:33 | نویسنده : Ali akbari |


تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, | 12:27 | نویسنده : Ali akbari |

هفته ی اول لالیگا

شنبه 27 مرداد :

رئالمادرید - بتیس

22:30

بارسلونا - لوانته

22:30

والنسیا - ملاگا

22:30

سویا – اتلتیکو مادرید

22:30

وایا دولید – بیلباءو

22:30

سوسیدا – ختافه

22:30

اوساسونا - گرانادا

22:30

سلتاویگو – اسپانیول

22:30

المریا – ویا رئال

22:30

رایو والکانو - الچه

22:30



تاريخ : سه شنبه 26 مرداد 1392برچسب:, | 15:39 | نویسنده : Ali akbari |

هفته پنجم

پنج شنبه 24 مرداد :

داماش گیلان - استقلال

19:30

جمعه 25 مرداد :

پرسپولیس - ملوان

19:30

فجر سپاسی - سپاهان

19:45

تراکتور سازی - مس

19:45

ذوب آهن - سایپا

19:45

صبای قم – گسترش فولاد

19:45

راه آهن سورینت – فولاد خوزستان

19:45

استقلال خوزستان – نفت تهران

20:30

 



تاريخ : سه شنبه 25 مرداد 1392برچسب:, | 15:37 | نویسنده : Ali akbari |

لیست گلزنان لیگ برتر:

((2 گل ))

-        محمد قاضی (استقلال تهران)

-        علی کریمی ( تراکتور سازی)

-        رضا نوروزی (نفت تهران)

-        محمد امین حاج محمدی (نفت تهران)

-        مهرداد بایرامی (گسترش فولاد )

-        رضا عنایتی ( صبای قم )

-        میر مهدی قریش ( گسترش فولاد )

-        فرهاد مجیدی ( استقلال تهران )

-        لوسیانو پربرا (فولاد خوزستان)

-        محمد غلامی (سپاهاهان)

 

 



تاريخ : سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:, | 14:46 | نویسنده : Ali akbari |

 

حاشیه‌های نخستین میزبانی سایپا از پرسپولیس

 ((پخش آهنگ لوس‌آنجلسی در استادیوم!))

یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱

اولین دیدار تیم‌های پرسپولیس و سایپا در کرج با حاشیه‌های جالبی از جمله پخش آهنگ لوس‌آنجلسی از بلندگوهای ورزشگاه همراه بود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در فاصله کمتر از 20 دقیقه تا شروع دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سایپا، حدود 9 هزار تماشاگر در ورزشگاه انقلاب کرج حاضر شده‌اند.

 

مسئولان استادیوم در ابتدا ورزشگاه را برای هواداران پرسپولیس و سایپا به دو قسمت تقسیم کرده بودند اما تعداد بیشتر پرسپولیسی‌ها باعث شد این قاعده تقریبا بر هم بخورد. اکنون حدود 8 هزار نفر پرسپولیسی‌ و هزار نفر از هواداران سایپا در ورزشگاه 13 هزار نفری کرج حضور دارند.

 

پرسپولیسی‌ها با لباس‌ها و پرچم‌های قرمز در ورزشگاه حاضر شده‌اند. نکته جالب اینجاست که رنگ اکثر قریب به اتفاق تابلو‌های تبلیغاتی در داخل استادیوم هم قرمز است.

 

از عجیب‌ترین حاشیه‌های پیش از بازی این مسابقه می‌توان به پخش بعضی از آهنگ‌های لوس‌آنجلسی از بلندگوهای ورزشگاه اشاره کرد که بعد از لحظاتی با تذکر افراد مختلف قطع شد.

 

با وجود آن که برای اولین بار است که پرسپولیس در کرج به مصاف سایپا می‌رود اما شرایط عبور و مرور در خیابان‌های اطراف ورزشگاه و همچنین حضور تماشاگران به داخل استادیوم وضع عادی دارد.

 

به گزارش ایسنا، تیم پرسپولیس در این مسابقه با ترکیب نیلسون، سید جلال حسینی، محسن بنگر، سید میثم حسینی، حسین ماهینی، قاسم دهنوی، رضا حقیقی، پیام صادقیان، محمد نوری، میلاد غریبی و سید مهدی سید صالحی بازی می‌کند.

 

در ترکیب پرسپولیس برای اولین بار غریبی به جای غلامرضا رضایی که از لیست 18 نفره بیرون است، استفاده شده است.

 

ترکیب تیم سایپا نیز عبارتند از: محمدباقر صادقی، علی زینالی، حامد شیری، سجاد مشکل‌پور، ابراهیم صادقی، ابراهیم شکوری، مجید ایوبی، بابک حاتمی، کاوه رضایی، روزبه شاه‌علیدوست و سجاد شهباز زاده.



تاريخ : سه شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, | 3:28 | نویسنده : Ali akbari |

مسي در رم تحت معاينات پزشکي قرار مي‌گيرد


ستاره تيم ملي آرژانتين پيش از ديدار با تيم ملي ايتاليا تحت معاينات پزشکي قرار مي‌گيرد.


 

ليونل مسي دوشنبه بعدازظهر به رم رسيد. مهاجم بارسلونا در ترکيب 22 نفره الخاندرو سابلا براي بازي دوستانه فردا شب مقابل ايتاليا قرار دارد اما ابتدا بايد معاينات پزشکي را پشت سر بگذارد تا مشخص شود که آيا براي اين مسابقه آماده است يا خير.

به گزارش فارس، مسي از مراحل پاياني تور آسيايي بارسلونا از مشکلات عضلاني رنج مي‌برد و مجبور شد در بازي آخر تيمش مقابل مالزي روي نيمکت بنشيند.

تيم ملي فوتبال آرژانتين فردا شب در المپيکو با ايتاليا ديدار مي‌کند. اين مسابقه به افتخار پاپ فرانسيس برگزار مي‌شود که فردا در واتيکان با هر دو تيم ديدار خواهد کرد.



تاريخ : سه شنبه 25 مرداد 1392برچسب:, | 14:24 | نویسنده : Ali akbari |

مسعود شجاعي به جيرونا پيوست


خبرگزاري رسمي اسپانيا از انتقال مسعود شجاعي به تيم جيرونا خبر داد.


 

در حالي که گفته مي‌شد مسعود شجاعي قرار است به آلاوس منتقل شود، خبرگزاري رسمي اسپانيا از انتقال مسعود شجاعي به تيم جيرونا خبر داد.

به گزارش ايسنا ، خبرگزاري رسمي اسپانيا در بخش مربوط به خروجي‌هاي باشگاه اوساسونا نوشت: مسعود شجاعي با قراردادي آزاد به جيرونا پيوست.

جيرونا در دسته دوم اسپانيا است و فصل گذشته در رده چهارم قرار گرفت.


 



تاريخ : سه شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, | 14:47 | نویسنده : Ali akbari |

وضعيت مبهم خلعتبري براي بازي در پرسپوليس


وضعيت محمدرضا خلعتبري براي بازي در پرسپوليس در هاله اي از ابهام قرار گرفته است.


 

در شرايطي که به نظر مي رسد پرسپوليس توانسته يک ميليون دلار مدنظر باشگاه عجمان امارات براي صدور رضايتنامه محمدرضا خلعتبري را تامين کند، معلوم نيست که اين بازيکن در صورت توافق با پرسپوليس مي تواند قبل از نيم فصل براي اين تيم به ميدان برود يا نه.

به گزارش اوج نيوز،شهبازي يکي از مسئولان سازمان ليگ درباره وضعيت خلعتبري به اوج نيوز گفت: بايد فسخ قرارداد او با باشگاه قبلي اش قبل از 15 تير باشد تا بتواند به عنوان بازيکن آزاد با پرسپوليس قرارداد امضا کند و براي اين تيم به ميدان برود. در غير اينصورت او تا نيم فصل حق بازي کردن ندارد.

شهبازي در پاسخ به اين سئوال که آيا رئيس سازمان ليگ مي تواند مجوز بازي کردن خلعتبري در هفته هاي آينده را صادرکند، گفت: در آيين نامه آمده که هيات رئيسه سازمان ليگ و هيات رئيسه فدراسيون فوتبال مي توانند در موارد خاص از اختياراتشان استفاده کنند. حالا بايد ديد اين موضوع شامل حال خلعتبري مي شود يا نه.
((مدیریت وبلاگ))
        آرزومند بهترین ها برای شما . . .

 

 



تاريخ : سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:, | 13:42 | نویسنده : Ali akbari |

ردیف :

نام تیم :

 بازیها :

امتیاز:

1-

فولاد

 4

9

2-

استقلال

 4

8

3-

تراکتور سازی

 4     

7

4-

سپاهان

 4

7

5-

پرسپولیس

 4

7

6-

نفت تهران

 4

7

7-

صبای قم

 4

6

8-

راه آهن سورینت

 4

5

9-

گسترش فولاد

 4

5

10-

استقلال خوزستان

 4

5

11-

ملوان

 4

4

<

تاريخ : دو شنبه 21 مرداد 1392برچسب:, | 12:25 | نویسنده : Ali akbari |

                               هفته ی چهارم

شنبه 19 مرداد:

فولاد 3 – 1 داماش گیلان

 

استقلال 1 – 0 صبای قم

 

یکشنبه 20 مرداد:

سایپا 1 – 1 پرسپولیس

 

گسترش فولاد 2 –  0 فجر سپاسی

 

مس 0 – 0 ذوب آهن

 

نفت تهران 2 – 1 راه آهن سورینت

 

 ملوان 2 – 1 استقلال خوزستان

 

سپاهان 0 – 1 تراکتور سازی

 

 

 ((مدیریت وبلاگ))

             آرزومند بهترین ها برای شما . . .

 



تاريخ : دو شنبه 21 مرداد 1392برچسب:, | 11:59 | نویسنده : Ali akbari |

روني از ترکيب منچستريونايتد بيرون گذاشته شد


مهاجم منچستريونايتد که زمزمه‌هاي خروجش از اين تيم شنيده مي‌شود از ترکيب يونايتدها در سوپر جام انگليس بيرون گذاشته شد.


 

سوپر جام باشگاه‌هاي انگليس امروز (يکشنبه) و از ساعت 17:30 به وقت تهران در ورزشگاه ومبلي لندن بين تيم‌هاي ويگان اتلتيک و منچستريونايتد آغاز خواهد شد.

به گزارش فارس،‌ وين روني که مدت‌ها است درخواست کرده سران باشگاه اجازه خروج وي از اين تيم را صادر کنند از ترکيب تيمش بيرون گذاشته شده است. ديويد مويس اعلام کرده اين کار به دليل آسيب ديدگي روني از ناحيه کتف است.

از سوي ديگر روي هاجسون، سرمربي تيم ملي فوتبال انگليس روني را براي ديدار دوستانه با اسکاتلند دعوت کرده است.

مويس در مورد غيبت روني گفت: از اينکه روني به تيم ملي دعوت شده خيلي خوشحالم. هفته گذشته صحبتي طولاني با هاجسون در مورد شرايط روني داشتم. وين از ناحيه کتف آسيب ديده است. به همين خاطر نمي‌تواند در تمرين‌هاي تيم شرکت کند. البته او کمي به همراه تيم دوم تمرين کرده ولي اين موضوع نمي‌تواند به حضور او در ترکيب تيم ملي يا منچستريونايتد بينجامد.

مويس که به تازگي هدايت يونايتدها را به دست گرفته در ادامه افزود: روني تمرين زيادي نداشته است به همين خاطر با هاجسون صحبت کردم و گفتم که شرايط او براي بازي مناسب نيست. اگر هم او اصرار دارد روني را به ميدان بفرستد،‌ اميدوارم زمان کمي از او در ترکيب استفاده کند.

 



تاريخ : یک شنبه 20 مرداد 1392برچسب:, | 15:1 | نویسنده : Ali akbari |

                   هفته ی سوم

سه شنبه 15 مرداد:

داماش گیلان 1 - 1 نفت تهران

 

راه آهن 0 – 0 ملوان

 

ذوب آهن 2 – 4 تراکتور سازی

 

گسترش فولاد 1 – 1 سپاهان

 

صبای قم 0 -10 فولاد

 

استقلال خوزستان 0 – 0 سایپا

 

فجر سپاسی 2 – 4 استقلال

 

جهار شنبه 16 مرداد:

 

پرسپولیس 2 – 0 مس



تاريخ : یک شنبه 20 مرداد 1392برچسب:, | 14:25 | نویسنده : Ali akbari |

شکست سنگين اينتر مقابل رئال مادريد


تيم فوتبال رئال مادريد در ديداري دوستانه اينتر ميلان را با شکستي سنگين مواجه کرد.


 

 از سري رقابت‌هاي دوستانه باشگاهي و در يک ديدار حساس تيم فوتبال رئال مادريد ملقب به قوهاي سپيد با هدايت کارلو آنجلوتي موفق شد اينتر ميلان ايتاليا را با نتيجه سه بر صفر شکست دهد.

به گزارش فارس، کاکا در دقيقه 11، رونالدو 38 و آلوارز 68 براي رئال گلزني کردند.

در ساير ديدارها نيز نتايج زير به دست آمد:

سلتيک 1  ليورپول 0

تاتنهام 1  اسپانيول 1

نيوکاسل 1  براگا 1

اوساسونا 1  وايادوليد 1
 



تاريخ : یک شنبه 20 مرداد 1392برچسب:, | 14:16 | نویسنده : Ali akbari |

((مدیریت وبلاگ )) فرا رسیدن  عید سعید فطر را به تمام کاربران و تمام مسلمانان جهان تبریک میگوید.

♠ ♠ ♠

خداحافظ ای ماه غفران و رحمت

خداحافظ ای ماه عشق و عبادت

خداحافظ ای ماه نزدیکی بر آرزوها

خداحافظ ای ماه مهمانی حق تعالی

خداحافظ ای دوریت سخت و جانکاه

خداحافظ ای بهترین ماه الله

♠ ♠ ♠

((مدیریت وبلاگ)) 

                آرزومند بهترین ها برای شما . . .



تاريخ : جمعه 18 مرداد 1392برچسب:, | 12:47 | نویسنده : Ali akbari |

بازيکنان تيم فوتبال رئال‌مادريد با شکست شاگردان مورينيو موفق شدند با سرمربي جديد خود به اولين عنوان قهرماني برسند.


 

            



تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, | 22:0 | نویسنده : Ali akbari |

 

 

رونالدو: حرف‌هايم را در زمين مسابقه مي‌زنم


ستاره پرتغالي رئال‌مادريد اعلام کرد که حرفش را در زمين مسابقه خواهد زد.


 
کريستيانو رونالدو در پيروزي سه بر يک تيمش مقابل چلسي به عنوان بهترين بازيکن ميدان انتخاب شد. ستاره پرتغالي پس از اين مسابقه اظهار داشت: خوشحالم و اتفاقاتي که مي‌افتد را دوست دارم. تيم عالي کار مي‌کند و من با گل‌هايي که زدم توانستم به تيم کمک کنم؛ اين کاري بود که بايد انجام مي‌دادم.

به گزارش فارس،وي ادامه داد: تيم در سطح بالايي بازي کرد. ما تيم برتر و شايسته پيروزي بوديم. پيش از فصل براي اين وجود دارد تا چيزهايي را تجربه کني و بهتر است که حالا اينکار را انجام دهيد نه بعدا. تقريبا در پست خودم بازي مي‌کنم و احساس راحتي مي‌کنم.

ستاره پرتغالي رئال مادريد خاطرنشان کرد: حرفم را در زمين مسابقه مي‌زنم. اتفاقاتي که خارج از زمين مي‌افتد روي من اثري ندارد؛ براي کمک به رئال مادريد و رسيدن به هدف‌هايش اينجا هستم و هر اتفاقي که بيرون بيفتد مرا آزار نمي‌دهد.

 
((مدیریت وبلاگ))

                               آرزومند بهترین ها برای شما . . .



تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, | 15:48 | نویسنده : Ali akbari |

 

نماينده آث‌ميلان امشب به آزادي مي‌رود


نماينده باشگاه آث ميلان شب گذشته با حميد استيلي ديدار کرد.


 

 
نماينده باشگاه آث ميلان ايتاليا براي امضاي تفاهم‌نامه و گفت‌وگو در خصوص ديدار دوستانه پرسپوليس و ستارگان ميلان به ايران سفر کرده است.

به گزارش فارس، اين نماينده پس از حضورش در ايران جلسه بسيار خوبي با محمد رويانيان داشت اما طرفين منتظر برگزاري جلسه دوم هستند. از همين رو نماينده باشگاه آث‌ميلان به همراه مشيري سرپرست امور بين الملل باشگاه شب گذشته با حميد استيلي ديدار کردند و استيلي نيز موافقت خود را با پيشنهاد ميلاني‌ها اعلام کرد.

*همچنين طبق هماهنگي‌هاي انجام شده نماينده باشگاه ميلان امشب به ورزشگاه آزادي خواهد رفت تا بازي پرسپوليس و مس را از نزديک تماشا کند.

*خبري ديگر از قرمزپوشان اينکه محمد رويانيان مدير عامل باشگاه پرسپوليس به رئيس هيئت امناي مرکز علمي کاربردي پرسپوليس به مناسبت روز خبرنگار دستور داده تا افراد واجد شرايط در حوزه فوتبالي پرسپوليس به صورت رايگان در دوره‌هاي کارشناسي حرفه‌اي خبرنگاري ورزشي و حرفه‌اي گويندگي و مجري‌گري ثبت نام لازم را به عمل آورد.
((مدیریت وبلاگ))
                       آرزومند بهترین ها برای شما . . .

 



تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:, | 15:2 | نویسنده : Ali akbari |

نتایج هفته ی اول لیگ برتر ایران:

چهار شنبه 2 مرداد

 

استقلال خوزستان 2 - 0 ذوب آهن

                                                     22:00             

 

تراکتورسازی 0 – 1 پرسپولیس

22:15

 

 

پنج شنبه 3 مرداد

 

 

فولاد 0 – 2 سپاهان                                 22:00            

 

ملوان 0 – 1 صبا                                   22:00  

 

مس 0 – 0 راه آهن                                 22:00 

 

نفت تهران 1 – 0 فجر سپاسی                    22:00      

 

سایپا 1 – 1 داماش گیلان                         22:00      

 

استقلال تهران 2 – 1  گشترش فولاد            22:15

 

 

نتایج هفته ی دوم لیگ برتر ایران:

 

پنج شنبه 10 مرداد

 

سایپا 0 – 3 راه آهن                          22:00 

 

مس 1 – 1 استقلال خوزستان               22:00

 

ملوان 0 – 0 داماش گیلان                   22:00

 

تراکتور سازی 1 – 1 گسترش فولاد        22:00

 

استقلال تهران 1 – 2 سپاهن                 22:15      

 

 

جمعه 11 مرداد

 

نفت تهران 2 – 1 صبای قم                            22:00

 

فولاد 1 – 0 فجر سپاسی                               22:00

 

ذوب آهن 0 – 0 پرسپولیس                           22:15

 

((مدیریت وبلاگ))

        آرزومند بهترین ها برای شما . . .

 



تاريخ : یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:, | 15:8 | نویسنده : Ali akbari |
 

باشگاه فوتبال استقلال تهران

 
استقلال
Esteghlal F.C. Logo.jpeg
نام کامل باشگاه باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران
لقب(ها) آبی‌های پایتخت
پسران آبی
[۱]
اس اس
[۲]
تاج
[۳]
آبی‌پوشان
[۴]
تاریخ تأسیس ۴ مهر۱۳۲۴ (۶۷ سال پیش)[۵] با نام دوچرخه‌سواران
نام ورزشگاه

ورزشگاه آزادی

(گنجایش: ۸۴٫۴۱۲ نفر)[۶]
مالک وزارت ورزش و امور جوانان
مدیرعامل علی فتح‌الله‌زاده خویی
سرمربی امیر قلعه‌نویی
لیگ جام خلیج فارس
۹۲–۱۳۹۱ اول (قهرمان)
آدرس اینترنتی fcesteghlal.ir
 
 
 
 
 
لباس اول
 
 
لباس دوم
 
 
لباس سوم

فصل جاری

باشگاه فوتبال استقلال تهران یکی از پرافتخارترین و پرهوادارترین باشگاه‌های فوتبال در ایران و آسیاست[۷] که در سال ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیانگذاری شده‌است. استقلال پیش از انقلاب ایران تاج نام داشت.[۳]

این باشگاه هم‌اکنون در لیگ برتر ایران بازی می‌کند. استقلال با دو قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا (مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۰ و جام باشگاه‌های آسیا ۹۱-۱۹۹۰) و دو نایب قهرمانی (جام باشگاه‌های آسیا ۹۲-۱۹۹۱ و جام باشگاه‌های آسیا ۹۹-۱۹۹۸) و دو مقام سومی (مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۱ و جام باشگاه‌های آسیا ۰۲-۲۰۰۱)، پُرافتخارترین باشگاه فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی و دومین باشگاه پرافتخار تاریخ قاره آسیا محسوب می‌شود.[۳][۸][۹] استقلال همچنین با ۸ قهرمانی در بالاترین دسته فوتبال ایران، لیگ منطقه‌ای ایران یک بار، جام تخت جمشید یک بار، لیگ قدس یک بار، جام آزادگان ۲ بار و لیگ برتر ۳ بار، دومین تیم پرافتخار در لیگ ایران[۱۰] و با ۶ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم در جام حذفی ایران است.[۱۱]

رقیب سنتی این باشگاه، پرسپولیس است. این دو باشگاه پرطرفدارترین و پرافتخارترین تیم‌های فوتبال ایران و برگزارکنندهٔ شهرآورد تهران هستند.[۳]فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال این باشگاه را پس از الهلال عربستان و یوکوهاما مارینوس ژاپن، سومین باشگاه برتر فوتبال آسیا در قرن بیستم اعلام کرده‌است.[۱۲] همچنین این فدراسیون، باشگاه فوتبال استقلال را با ۶۱۰ امتیاز در رتبه ۲۷۹مین باشگاه جهان در طی ۱۰ سال گذشته قرار داد که بر این اساس، بعد از باشگاه سپاهان که در رده ۲۳۳ جهان قرار دارد، تیم استقلال تهران دومین باشگاه فوتبال برتر ایرانی در طی ۱۰ سال اخیر می‌باشد.[۱۳] همچنین این باشگاه در مجموع امتیازات تیم‌ها در تاریخ لیگ برتر، در رتبه نخست قرار دارد و در مجموع تمام ادوار لیگ برتر ایران صاحب بیشترین گل زده و بیشترین برد می‌باشد.[۱۴]

طبق آخرین رده‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی جهان در مه ۲۰۱۳ میلادی که توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال صورت گرفت، تیم استقلال تهران با کسب ۱۵۷۵٫۴۳ امتیاز و کسب رتبه ۱۰۴ جهان، بهترین تیم ایرانی بوده و در بین تیم‌های قاره آسیا در مکان سوم قرار دارد.[۱۵]


همچنین باشگاه استقلال طی دو سال پیاپی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۰، عنوان پرتماشاگرترین تیم حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را از سوی
کنفدراسیون فوتبال آسیا به خود اختصاص داد.[۱۶][۱۷]

 

تاریخچه
 

دوچرخه سواران

 
نشان پیشین باشگاه تاج
 
ویرایش جدیدنشان پیشین باشگاه تاج

در سال ۱۳۲۴ تعدادی از دوچرخه‌سواران باسابقه و دارای عناوین قهرمانی در کشور تصمیم گرفتند با ایجاد مرکزی برای گردهمایی‌های دوستانه، پایه‌های یک تشکل صنفی را برپا کنند. باشگاه دوچرخه سواران در ۴ مهر ۱۳۲۴ توسط چند جوان نظامی و دانشجوی دوچرخه‌سواری در تهران تاسیس شد و در ابتدا فقط به دوچرخه‌سواری اختصاص داشت. اما بعداً رشته‌های دیگر از جمله فوتبال نیز به به فعالیت‌های باشگاه اضافه شدند و این درحالی بود که علی دانایی‌فرد باشگاه فوتبال نور را هدایت می‌کرد که بعد از شکست تیم فوتبال کارگر آبادان، مورد توجه دوچرخه‌سواران قرار گرفت و با مذاکرات قرار بر آن شد تا از آن پس تیم نور تحت عنوان تیم فوتبال دوچرخه سواران فعالیت کند.[۱۸] تیم فوتبال دوچرخه‌سواران از ابتدا با لباس آبی رنگ در مسابقات حاضر[۱۹] و در میان تیم‌های شاهین، سرباز و دارایی در رقابت‌های اصلی فوتبال ایران بازی می‌کرد[۱۸]". اولین بازی رسمی تیم دوچرخه سواران در ۱۵ اسفند ۱۳۲۸ و در برابر تیم شاهین و در حضور بیش از ۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه برگزار شد، که در آن دیدار تیم دوچرخه سواران توانست با نتیجه ۱-۰ پیروز شود.[۱۹]

تاج

 
تیم قدیمی تاج، منصور پور حیدری دومین نفر نشسته از چپ

در سال ۱۳۲۸پرویز خسروانی امتیاز باشگاه دوچرخه‌سواران را در اختیار گرفت و نام آن بعد از بحث و رای‌گیری بین اعضای هیات مدیره به «باشگاه فوتبال تاج» تغییر و به ثبت رسید. مدیر باشگاه، سروان پرویز شیخان بود. حضور افرادی نظیر اسدالله علم، نخست وزیر وقت در هئیت مدیره باعث شد تا بودجه قابل توجهی در اختیار باشگاه قرار گیرد.[۱۸]

استقلال

پس از انقلاب ۱۳۵۷ با مشورت برخی از بازیکنان قدیمی باشگاه(ازجمله منصور پورحیدری، کردنوری و جلالی) نام باشگاه تاج به باشگاه استقلال، تغییر کرد.[۱۸]

نام، نماد و رنگ

باشگاه در سال ۱۳۲۴ با نام دوچرخه‌سواران بنیانگذاری شد.[۲۰][۲۱] پس از ثبت باشگاه به نام پرویز خسروانی و علی عبدالهی نوروزی، نام باشگاه با تصویب هیئت مدیره در تاریخ ۱ اسفند ۱۳۲۸[۲۲] به تاج تغییر یافت.[۲۰] پس از وقوع انقلاب، باشگاه استقلال نام نهاده شد.[۲۰][۲۱] رنگ لباس استقلال از آغاز، آبی بوده‌است[۲۰] و رنگ آبی یکی از نمادهای این باشگاه به شمار می‌رود و از این رو آبی‌پوشان یکی از لقب‌های باشگاه‌است.[۴]

هواداران

 
نمایی از هواداران استقلال در ورزشگاه آزادی در جریان بازی پایانی
لیگ ۹۲–۱۳۹۱ با داماش گیلان اردیبهشت ۱۳۹۲

بر پایه نظرسنجی‌های انجام شده باشگاه استقلال به همراه پرسپولیس به عنوان پرهوادارترین باشگاه‌های فوتبال ایران معرفی شده‌اند. [۲۳] با این که باشگاه استقلال در تهران قرار دارد، در سراسر ایران هوادار دارد و در بازی‌های خارج از خانه نیز عده زیادی برای تشویق آن‌ها به ورزشگاه می‌روند. این باشگاه در اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس هم نیز هوادارانی دارد و بیشتر ایرانی‌ها ساکن در خارج از ایران هم از هواداران استقلال بشمار می‌روند در فصل ۹۹-۱۹۹۸ جام باشگاه‌های

تاريخ : جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, | 17:4 | نویسنده : Ali akbari |
 

جواد نکونام

جواد نکونام
Javad neko.jpg
شناسنامه
نام کامل جواد نکونام
زادروز ۷ اکتبر ۱۹۸۰(۱۹۸۰-10-0۷) ‏(۳۲ سال)
۱۵ مهر۱۳۵۹
زادگاه شهر ری
قد ۱۸۶ سانتی‌متر
پست هافبک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی استقلال
شمارهٔ پیراهن ۶
باشگاه‌های جوانان
  نفت تهران
  پاس
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۳۷۷–۱۳۸۴ پاس ۱۷۹ (۴۵)
۱۳۸۴–۱۳۸۵ الوحده ۱۱ (۳)
۱۳۸۵ الشارجه ۱۴ (۸)
۱۳۸۵–۱۳۹۱ اوساسونا ۱۴۹ (۲۴)
۱۳۹۱– استقلال ۲۷ (۵)
تیم ملی
۱۳۷۷–۱۳۷۹ جوانان ایران    
۱۳۸۱ امید ایران ۶ (۲)
۱۳۷۹– ایران ۱۳۲ (۳۶)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است.

جواد نکونام (زاده ۱۵ مهر۱۳۵۹ در شهرری)٬ بازیکن فوتبال اهل ایران است.وی در درتیم‌های پاس تهران، الوحده و الشارجه امارات و اوساسونای اسپانیا بازی کرده‌است و اکنون در تیم استقلال بازی می‌کند.

دوران باشگاهی:
پاس تهران

نکونام در سال ۱۳۷۷ در حالی که تنها ۱۸ سال داشت به تيم پاس تهران پيوست. عملکرد او در ۲ فصل ابتدايی حضورش در پاس سبب شد تا مورد توجه مربیان وقت تيم‌های ملی جوانان و اميد قرار بگيرد.

وی در فصل (۸۳-۸۲) ليگ برتر فوتبال ايران با زدن ۱۰ گل ، چهارمين گلزن برتر ليگ لقب گرفت و در قهرمانی پاس در سومين دوره از ليگ برتر ايران موسوم به جام خليج فارس نقش مهمی ايفا کرد. او همجنین در پايان فصل (۸۴-۸۳) در حالی که با زدن ۹ گل به عنوان پنجمين گلزن برتر ليگ ايران دست يافته بود ، مورد توجه باشگاه فوتبال بشیکتاش ترکیه قرار گرفت.[۳] رضا چليم بای مربی وقت بشيکتاش ، تعريف های مصطفی دنیزلی مربی آن زمان پاس از جواد نکونام را يکی از دلايل ارائه اين پيشنهاد می داند.[۴] چند روز بعد از پيشنهاد باشگاه فوتبال بشیکتاش ترکیه اين بار باشگاه فوتبال کايزرسلاوترن آلمان بود که خواستار وی شد.[۵][۶] در حالی که رسانه های ايران از هم بازی شدن نکونام در کايزرسلاترن با فریدون زندی خبر می دادند[۷]باشگاه پاس به اين پيشنهاد ها پاسخ منفی داد.

او در مجموع ۱۸۷ بار پيراهن تيم پاس را برتن کرد و ۴۹ گل هم براي تيمش به ثمر رساند. سرانجام پس از ۷ فصل حضور در پاس و با شروع نيم فصل ۰۶-۲۰۰۵ ليگ امارات جواد نکونام از تيم پاس تهران جدا شد و به باشگاه فوتبال الوحده امارات پيوست.

الوحده امارات و الشارجه امارات

جواد نکونام که با قراردادی يک ميليون دلاری به الوحده پيوسته بود[۱۱] بعد از انجام ۱۱ بازی و زدن ۳ گل اين بار با قراردادی سه ماهه به ارزش سيصد و پنجاه هزار دلار به باشگاه الشارجه امارات پيوست.[۱۲] او در ۱۵ بازی با پيراهن الشارجه به ميدان رفت و ۵ گل هم برای این تیم به ثمر رساند. عملکرد نکونام در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان باعث شد تا بار دیگر تیم های اروپایی از جمله باشگاه فوتبال هرتابرلین آلمان خواهان به خدمت گرفتن وی باشند [۱۳] اما در نهایت وی با قرار دادی ۲ ساله به باشگاه فوتبال اوساسونا اسپانیا که صد و بیست و ششمین تیم دهه اول قرن ۲۱ باشگاه های جهان بود ، پیوست. قراردادی که در صورت توافق طرفین به مدت یک سال دیگر قابل تمدید بود.

اوساسونا اسپانیا

جواد نکونام که اولین بازیکن ایرانی بود که در لالیگا بازی می کرد در نخستین فصل حضورش در لالیگا، با گل طلایی که در جام یوفا مقابل بوردو فرانسه زد،باعث صعود تیمش به مرحله یک هشتم نهایی شد، این نخستین بار بود که اوساسونا جز ۱۶ تیم برتر جام یوفا قرار می گرفت.[۱۶][۱۷] روزنامه‌ ديناوارا اسپورت چاپ پامپلونا اسپانيا در نظرسنجی از كارشناسان اين روزنامه‌ ، جواد نكونام را به عنوان بهترين بازيكن اوساسانا در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ برگزيد.[۱۸] وی همچنین در پایان فصل به عنوان یکی از ۱۱ بازیکن برتر اسپانیایی حاضر در رقابت های جام یوفا در فصل ۰۷-۲۰۰۶ انتخاب شد.[۱۹][۲۰] عملکرد او باعث شد مدیران تیم رنجرز اسکاتلند حاضر به پرداخت یک میلیون پوند برای به خدمت گرفتن او شوند اما نکونام ترجیح داد در اوساسونا بماند.[۲۱]

در ۱۴ آگوست ۲۰۰۷ نکونام دچار پارگی لیگامنت در زانوی راست خود شد و پس از انجام عمل جراحی ، هشت ماه از میادین فوتبال دور شد. در دیداری که بین تیم های اوساسونا و اسپانیول در فصل ۲۰۰۷ و در چارچوب هفته سیزدهم رقابت های لالیگا،انجام می شد بازیکنان تیم فوتبال اوساسونا در ابتدا مسابقه با پوشیدن پیراهن هایی که عکس جواد نکونام روی آن بود اعلام کردند که به یاد بازیکن مصدوم تیم خود هستند. همچنین پیش از این مسابقه و از سوی مسئولان باشگاه اوساسونا از جواد نکونام به خاطر عملکردش در فصل گذشته تقدیر شد.[۲۲][۲۳] در ۲۴ نوامبر سال ۲۰۰۷ مدیران اوساسونا اقدام به تمدید قرارداد نکونام برای سومین سال متوالی نمودند.

نکونام در سومین فصل حضورش در اوساسونا موقق شد در دیدار تیم های رئال مادرید و اوساسونا که در ورزشگاه برنابئو برگزار می شد دروازه کاسیاس را باز کند.[۲۴]

در پنجمین ماه سال میلادی ۲۰۰۸ جواد نکونام در ديدار خيريه‌ای که مابین تيم منتخب جهان و ياران (فردريک كانوته) بود و از سوی صندوق حمايت كودكان سازمان ملل برگزار می شد ،در تركيب تیم منتخب جهان و در كنار بازيكنانی همچون لیونل مسی، كارلوس پويول، رائول گونزالس و پل اسكولز به میدان رفت.[۲۵] همچنین در نوامبر سال ۲۰۰۸ میلادی ،زین‌الدین زیدان با ارسال دعوتنامه ای به باشگاه اوساسونا از جواد نکونام برای دیداری خیر خواهانه ای که در كشور مغرب بین یاران زین‌الدین زیدان و رونالدو برگزار می شد، دعوت به عمل آورد.[۲۶][۲۷] در سال ۲۰۱۰ میلادی نکونام به رقم پیشنهادی که از باشگاه فوتبال فنرباغچه ترکیه[۲۸][۲۹] و باشگاه فوتبال المپیاکوس یونان داشت[۳۰][۳۱] بار دیگر قرار داد خود را با اوساسونا تمدید کرد.[۳۲] همچنین او از سوی كاربران اینترنتی سایت باشگاه اوساسونا به عنوان بهترین بازیكن این تیم در سال ۲۰۱۱ میلادی انتخاب شد.[۳۳]

در پایان فصل ۱۲-۲۰۱۱ لیگای اسپانیا تیم اوساسونا با اختلاف ۴۶ امتیاز نسبت به صدر جدول،[۳۴] به مقام هفتم رسید تا نکونام بهترین نتیجه‌ی تیمی دوران حضورش در اوساسونا را کسب نماید او در بازی مقابل بارسلونا در جام حذفی اسپانیا در سال ۲۰۱۲ به عنوان کاپتان اوساسونا بازوبند را به بازو بست. اوساسونا در این دیدار با ۴ گل مغلوب بارسلونا شد.[۳۵]

در تیرماه ۱۳۹۱ نکونام علیرغم پیشنهاد ۲ میلیون یورویی باشگاه قطری الریان با قرارداد یکساله برای حضور در لیگ برتر فوتبال ایران با باشگاه فوتبال استقلال تهران به توافق رسید و رسماً به این تیم پیوست.[۳۶] پس از جدایی جواد نکونام از باشگاه اوساسونا، این باشگاه در بیانیه‌ای ضمن اشاره به حضور ۶ ساله این بازیکن در پامپلونا، برای او آرزوی موفقیت کرد.[۳۷]

استقلال تهران

پیوستن جواد نکونام به استقلال و میزان مبلغ قرار داد وی حواشی زیادی به همراه داشت ،[۳۸] در حالی که بعضی رسانه های ایران رقم قردادی وی را میلیاردی می دانستند و به بالا بودن رقم قرارداد او انتقاد داشتند[۳۹] جواد نکونام معتقد بود رقم پیشنهادی تیم های قطری و اماراتی سه برابر استقلال بوده است ، وی انتخاب استقلال را به خاطر رسيدن به عشق دوران كودكی اش [۴۰]و همچنین دوری هفت ساله از خانواده‌اش به واسطه حضور در اسپانیا می داند.[۴۱] با این حال مدیر عامل استقلال مدعی شد باشگاه استقلال برای جذب جواد نکونام ، یک میلیارد و نهصد و پنجاه میلیون تومان هزینه کرده است.[۴۲]

امیر قلعه نویی مربی استقلال که قصد داشت نکونام را به عنوان کاپیتان اول [۴۳] تیمش برگزیند اعلام کرد نکونام کاپیتانی استقلال را نخواسته است.[۴۴][۴۵] پیش از این نکونام در مورد حضورش به عنوان کاپیتان در استقلال گفته بود: «من برای مربیگری یا کاپیتانی به استقلال نیامده‌ام و به عنوان یک استقلالی به این باشگاه آمدم»[۴۶]

در دی ماه سال ۱۳۹۱ روزنامه‌ (دیاریو دی ناوارا) چاپ پمپلونا با انتشار نظرسنجی در مورد جواد نکونام مدعی شد ۷۰ درصد از هواداران اوساسونا خواهان بازگشت او به این تیم هستند[۴۷] در حالی که سایت رسمی ورزش شهر پامپلونا در خبری از جدی شدن مذاکرات اوساسونا با نکونام خبر می داد[۴۸]جواد نکونام مدعی شد که پس از مذاکرات خود با مدیران این باشگاه در حالی که به توافق کامل دست یافته بودند اما به یکباره مدیرعامل اوساسونا این انتقال را منتفی اعلام کرده است.[۴۹]

تیم ملی

نکونام در ۲۲ دی سال ۱۳۷۹ و درحالیکه تنها ۱۹ سال و ۳۱ روز سن داشت، برای نخستین بار پیراهن تیم ملی ایران را در دیدار دوستانه برابر اکوادور برتن کرد.این هافبک ملی پوش در تاریخ بیست و هفتم خرداد سال ۱۳۸۳ در دیدار تیم ملی ایران برابر لبنان موفق شد اولین گل ملی اش را به ثمر برساند.[۵۰] وی در سه دوره از جام ملت‌های آسیا (۲۰۰۴ ، ۲۰۰۸ ، ۲۰۱۱) و همچنین در جام جهانی ۲۰۰۶ به همراه تیم ملی ایران حضور داشته است. در حال حاضر جواد نکونام با ۱۳۲ بازی ملی بعد از علی دایی دارای بیشترین بازی ملی است و با ۳۶ گل زده به عنوان چهارمین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران بشمار می رود. همچنین وی کاپیتان اول تیم ملی فوتبال ایران می باشد.

حاشیه‌ها

شکایت از هکر

در شهریور سال ۱۳۸۸ وب‌گاه باشگاه اوساسونا در خبری مدعی شد که قرارداد جواد نکونام و مسعود شجاعی، دو بازیکن ایرانی خود را به دلیل درگیری در یک کلوب شبانه فسخ کرده است.[۵۱] این خبر که بازتاب زیادی در رسانه‌های ایران داشت،[۵۲] با وکنش مدیر برنامه‌های این دو بازیکن همراه شد، او مدعی شد که نکونام و شجاعی شب گذشته خواب بودند و امروز هم با تماس خبرنگاران ایرانی از خواب بیدار شدند این خبر که لحظاتی بعد از وب‌گاه رسمی باشگاه اوساسونا حذف شد با واکنش مارکا هم همراه شد. این خبرگذاری در این باره نوشت:

«اگرچه این خبر تمام سه‌شنبه شب را روی صفحه اصلی سایت بوده است اما به محض حضور مسئولان سایت در محل کارشان از صفحه اصلی حذف شده است. این خبر به گفته مسئولان اوساسونا کار هکرها بوده است.»[4

در ادامه باشگاه اوساسونا به طور رسمی از دو بازیکن ایرانی خود عذرخواهی کرد و علت این اتفاق را هک شدن وب‌گاه رسمی باشگاه دانست.[۵۵] پلیس اسپانیا بعد از شکایتی که نکونام و شجاعی از این هکر بابت انتشار خبر کذب علیه آنان داشتند،[۵۶] با یافتن هکر این خبر که جوان ۲۲ ساله‌ای از شهر لاکرونیا اسپانیا بود، او را دستگیر کرد. این هکر در دادگاه با حکم قاضی متهم به یکسال زندان شد.[۵۵]

مچ‌بند سبز

در آخرین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در برابر تیم ملی فوتبال کره جنوبی، جواد نکونام و تعدادی از بازیکنان دیگر تیم ملی ایران با مچ‌بند سبز وارد زمین بازی شدند، در حالی که در آن زمان رنگ سبز به عنوان نماد تبلیغاتی یکی از کاندید‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بود.[۵۷] این اتفاق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی و هچنین داخلی ایران داشت.[۵۸] در بین دونیمه این دیدار، مهدی تاج نایب رئیس وقت فدراسیون فوتبال ایران، با اطلاع از جوی که بلافاصله در شبکه‌های مجازی راه افتاده بود از بازیکنان درخواست کرد تا این دست‌بند‌ها را باز کنند.[۵۹]

افتخارات

تیمی

فردی

  • عضویت در باشگاه صدتايی های فيفا:

در سال ۱۳۸۹ جواد نکونام بعنوان چهارمين بازيکن ایرانی که تعداد بازی های ملی شان به بيش از صد بازی رسيده است نامش در فهرست باشگاه صدتايی های فيفا قرار گرفت.[۶۴]

  • بهترین بازیكن سال ۱۳۸۶ فوتبال ایران :

در مراسم انتخاب بهترین بازیكن فصل فوتبال ایران که با عنوان «توپ طلایی» در سال ۱۳۸۶ برگزار شد جواد نکونام با نظر كارشناسان رشته‌ی فوتبال به عنوان بهترین بازیكن فصل اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.

  • نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۰۵ آسیا:

در سال ۲۰۰۵ میلادی ، جواد نکونام از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در فهرست ۱۰ بازیکن برتر آسیا در این سال قرار گرفت. [۶۷]

  • نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۰۷ آسیا:

در سال ۲۰۰۷ میلادی و از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ، نکونام در فهرست ۷ بازیکن برتر سال آسیا قرار گرفت.[۶۸]

  • نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۰۸ آسیا:

در سال ۲۰۰۸ میلادی و از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ، نکونام در فهرست ۱۹ بازیکن برتر سال آسیا قرار گرفت.[۶۹]

  • حضور در جمع ۱۱ بازیکن برتر اسپانیایی حاضر در رقابت های جام یوفا در فصل ۰۷-۲۰۰۶:

سایت اتحادیه‌ فوتبال اروپا در پایان هر فصل از رقابت‌های اروپایی یازده بازیكن برتر اروپا را به تفکیک کشور بیان می کند كه جواد نكونام بعنوان یكی از یازده مرد منتخب تیم های اسپانیایی سایت اتحادیه‌ی فوتبال اروپا (یوفا) در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ انتخاب شد. سویا، اسپانیول و اوساسونا به عنوان سه نماینده اسپانیا در جام یوفا حضور داشتند.

  • بهترين بازيكن اوساسونا در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ به انتخاب روزنامه محلی پامپلونا:

ديناوارا اسپورت روزنامه‌ محلی ايالت پامپلونا اسپانيا در نظرسنجی از كارشناسان اين روزنامه‌ جواد نكونام را با ۳۱ امتياز به عنوان برترين و تاثيرگذارترين بازيكن

تاريخ : سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, | 20:32 | نویسنده : Ali akbari |