تحليل سايت فيفا از بازي استقلال در سئول


سايت فدراسيون جهاني فوتبال معتقد است اف.ث.سئول از ابتداي بازي با تيم امير قلعه‌نويي نبض بازي را دست داشت و استقلال روي برخي حملات خطرناک ظاهر شد.


 

سايت فيفا پس از انجام دو بازي رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا در مورد مصاف آبي‌پوشان استقلال در سئول نوشت به نظر مي‌رسيد دو تيم بازي متعادلي به معرض نمايش گذارند اما سئول کنترل بازي را در دست گرفت هر چند ميهمان ايراني نيز روي حملات متقابل خطرناک نشان داد.

اين پايگاه خبري افزود: سئول جهش خود را پنج‌ دقيقه قبل از خاتمه نيمه نخست نشان داد که دژان داميانوويچ، مهاجم مونته‌نگرويي توپ را به درون دروازه استقلال فرستاد. در آغاز نيمه دوم مائوريسيو مولينا بخت زدن گل دوم را قبل از اتمام نيمه اول را از دست داد. اما در آغاز نيمه دوم يوهانکو گل دوم را زد تا تيمش برنده بازي رفت شود.


 



تاريخ : چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, | 18:52 | نویسنده : Ali akbari |

دور رفت نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا

شکست استقلال مقابل اف سي سئول


ديدار رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا با برتري اف سي سئول مقابل استقلال خاتمه يافت.


 

ديدار رفت مرحله نيمه پاياني ليگ قهرمانان آسيا بين اف سي سئول کره جنوبي و استقلال از ساعت 14 امروز(چهارشنبه) در ورزشگاه جام جهاني سئول آغاز شد که اين ديدار با برتري 2 بر صفر اف سي سئول خاتمه يافت. داميانوويچ(39) و يو هان(47) براي سئول گلزني کردند.

به گزارش تسنيم،استقلال نخستين حمله را انجام داد که مدافع سئول ضربه محمد قاضي را به کرنر فرستاد. بعد از اين حمله نوبت سئول شد که حملاتش را روي دروازه استقلال پايه ريزي کند. در ادامه يک شوت از بازيکنان استقلال و ضربه خطايي که داور براي اف سي سئول پشت محوطه جريمه استقلال اعلام کرد هم دستاوردي براي دو تيم نداشت. دقيقه بيستم بازي مهدي رحمتي دروازه بان استقلال با ضربه پا توپ را از مقابل مهاجم کره‌اي دفع کرد.

جواد نکونام دروازه سئول را نشانه گرفت اما شوت او از کنار دروازه به بيرون رفت. همان اندازه که استقلال در نيمه نخست براي حفظ دروازه‌اش محتاط بود، ميزبان کره‌اي هم تلاش مي‌کرد در کنار حملاتش، گل نخوردن در خانه را هم در دستور کار داشته باشد. بازي خشن سئول براي جلوگيري از تبديل حملات اين تيم به ضد حمله سبب شد تا يو هان با خطا روي بيک زاده، از داور استراليايي کارت زرد بگيرد.

دقيقه 30 سئول خوش شانس بود که ضربه سر منتظري مدافع پيش تاخته استقلال و به دنبال آن شوت جواد نکونام دروازه اين تيم را باز نکرد. در ادامه حملات سئول شدت گرفت و دقيقه 39 اين تيم به گل رسيد. سماجت داميانوويچ مهاجم مونته نگرويي سبب شد در يک رفت و برگشت توپ مقابل اين بازيکن قرار بگيرد و او با ضربه سر توپ را وارد دروازه استقلال کند. بعد از اين گل دستپاچگي مدافعان استقلال يک دقيقه بعد مولينا را در موقعيت گلزني قرار داد که ضربه اين بازيکن با اختلاف اندکي به بيرون رفت.

دقايق پاياني بازي با حملات عجولانه دو تيم سپري شد تا نيمه اول با برتري يک بر صفر اف سي سئول خاتمه يابد.

با آغاز نيمه دوم در حالي که با ورود فرهاد مجيدي انتظار مي رفت استقلال نمايشي مانند نيمه دوم بازي با بوريرام را به نمايش بگذارد اشتباه مدافعان استقلال سبب شد در دقيقه 47 يو هان گل دوم را وارد دروازه مهدي رحمتي و استقلال کند. در ادامه جواد نکونام هم با دريافت کارت زرد بازي برگشت استقلال مقابل اف سي سئول را از دست داد.

تيم کره‌اي با وجود رسيدن به 2 گل همچنان حملات پر دامنه اش را روي دروازه استقلال با محوريت توپ هاي ارسالي براي داميانوويچ ادامه داد. استقلال هم با آوردن جمشيديان بجاي ساموئل توان تهاجمي اش را اضافه کرد. در دقيقه 72 استقلال با ضربه سر جواد نکونام خودي نشان داد و در ادامه حملات استقلال شدت گرفت.

دقيقه 75 هم شوت جمشيديان از بالاي دروازه اف سي سئول به بيرون رفت. ضد حمله سئول و ضربه سر بازيکن اين تيم که در شرايطي خطرناک توسط مدافعان استقلال دفع شد با شوت قاضي جواب گرفت. دقيقه 80 ضربه سر مولينا با اختلاف اندک از کنار دروازه به بيرون رفت.

در ادامه ضربه سر قاضي را دروازه بان سئول روي خط دروازه کنترل کرد و فردين عابديني نيز بجاي تيموريان وارد زمين شد. دقايق پاياني باز هم سئول بازي را در دست گرفت و داميانوويچ با يک ضربه سر خطرناک و شوتي که محصول اشتباه مدافعان استقلال بود دروازه اين تيم را تهديد کرد اما حملات انتهايي دو تيم بي نتيجه ماند تا سئول 2 بر صفر پيروز شود و شاگردان قلعه نويي براي صعود به فينال چشم به ديدار برگشت که چهارشنبه آينده در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود داشته باشند.


 



تاريخ : چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, | 18:49 | نویسنده : Ali akbari |